reklama

Radosť a láska detí

Po dvojtýždňovej pauze som sa opäť vybral na detskú onkológiu na Kramároch, kde po prázdninách už boli aj pani vychovávateľky, z ktorých neprítomnosti boli niektoré mamičky v priebehu júla a augusta dosť nešťastné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Po niekoľký raz so mnou šla aj spoludobrovolníčka Danka, pričom skutočnosť, že som sa s ňou spoznal a chodíme spolu občas na onkológiu za deťmi považujem za úžasný zázrak a jeden z pozitívnych následkov môjho písania. Nakoľko jej prvý email bol reakciou na jeden z mojich článkov o návštevách na onkológii. Vráťme sa však späť k tejto konkrétnej návšteve a zážitku.

Po príchode na detskú onkológiu sme sa pozdravili s pani vychovávateľkou, ktorá nám následne povedala, že v herni žiadne dieťa nie je, tak nás pošle do jednej z izieb. Najprv nám išla zohnať rúška na ústa, nakoľko veľa detí bolo „leukopenických". Následne sme vošli do izby, kde bola malá Simonka, ktorú na chvíľku nechala osamotenú jej mamka. Keď som si spomenul, aký bol môj prvý zážitok s asi dvojročnou Simonkou, keď vtedy (asi pred polrokom) po celej izbe hádzala všetky hračky, ktorej som jej dal do ohrádky a s žiadnou sa nedokázala hrať dlhšie ako minútu, tak som si v duchu povedal, že skúsim s ňou nechať Danku a budem dúfať, že to bude zvládať lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som s pani vychovávateľkou šiel ďalej, pričom sme sa pristavili pri dverách do izby, kde na nás s veľkým záujmom pozerala Kristínka, ktorú v náručí držala jej mamka. Malá Kristínka upierala svoje oči na mňa, keď som však na ňu pozeral ja, tak sa po chvíľke hanblivo otáčala a skrývala za mamku. Návrh pani vychovávateľky, aby som sa šiel hrať s Kristínkou, sme obaja, jej mamka aj ja prijali, aj keď kvôli zníženej hladine leukocitov (znížená obranyschopnosť), a skutočnosti, že už chcú ísť čo najskôr domov, a nevystavovať sa zbytočnému riziku, som si na seba musel okrem rúška na tvár dať aj plášť. Ešte kým som sa obliekal, tak mi Kristínka ukázala, že pri vstupe do izby je nádoba s tekutinou na dezinfekciu rúk.Keď som prišiel do izby, sadol si ku Kristínke a snažil som sa s ňou rozprávať či inak komunikovať, tak spočiatku nereagovala. Neskôr keď odišla z izby jej mamka, tak Kristínka nabrala odvahu a začala sa so mnou rozprávať ako s veľkým kamarátom. Trochu sme sa hrali s plastelínou, prelistovali sme si rozprávkovú knižku, či len tak šantili. Neverili by ste aké zábavné môže byť pre dieťa hádzanie kúska plastelíny po izbe , ešteže tam v tom čase nebola pani vychovávateľka

SkryťVypnúť reklamu
reklama
smiley
smiley 

. Neskôr sa na chvíľku ukázala aj jej mamka, ktorá ju upozornila nech sa obuje ak chce chodiť po izbe, a zároveň ju rázne upozornila nech nehádže plastelínu po izbe. Keď som Kristínke niečo hovoril, či sa jej pýtal, tak skoro vždy odpovedala „áno", tak som chvíľu myslel, že iné slovo nepozná, dupľom keď „áno" odpovedala aj svojej mamke, na jej otázku či má odísť. Neskôr ma však prekvapila, keď povedala aj „nie" a sem tam preukázala aj omnoho širšiu slovnú zásobu.

Napokon som sa po niečo vyše hodine strávenej v Kristínkinej izbe poberal preč, pričom v tom sa na mňa Kristínka zavesila a nechcela ma pustiť, svoje pevné zovretie mojej nohy povolila až keď sme ju s mamkou ubezpečili, že sa ešte vrátim, a nabudúce sa s ňou budem opäť hrať. Ten pocit, keď ma Kristínka sledovala svojimi nádhernými modrými očami, a keď ma pevne stisla za nohu a túžila po mojej prítomnosti, ma neuveriteľne hrial pri srdci a dodal mi veľkú silu a chuť pokračovať v tom čo robím.

Viktor Štrba

Viktor Štrba

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý muž, ktorý sa snaží žiť podľa istých pravidiel, a stavať sa k životu zodpovedne. V živote som už všeličo zažil na druhej strane ma ešte čaká dlhá cesta učenia sa pokory a lásky. Zoznam autorových rubrík:  Zo života ľudíŠkolaPoéziaPríbehy zo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu