reklama

Podvádzanie ako nedostatok viery...

Počas jednej krátkej prednášky dostal môj známy jednu náročnú otázku, ktorá sa týkala jeho vyjadrenia, že podvádzanie na skúške je zlé a on sa tomu počas svojich štúdií (na vysokej škole) snažil vyhnúť, aj keď uznal, že raz sa k tomu „znížil“. Otázka znela: „Čo keď tá skúška/škola je veľmi ťažká a ja ju pritom musím dokončiť?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Ja teraz nebudem tvrdiť, že som počas svojich 20 rokoch čo som strávil na rôznych školách (od základnej po vysokú) nepodvádzal, dokonca na to čo sa dialo pred viac než 10 rokmi si spomínam len matne, ale jednu vec myslím môžem skonštatovať, že počas svojich záverečných 3och rokoch štúdií na vysokej škole som sa snažil nepodvádzať a myslím, že som na žiadnej skúške nepodvádzal, aj keď uznávam, že štúdium na našej fakulte nebolo až tak náročné, a zároveň som možno v tomto svojom úsilí niekedy zlyhal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednu z vecí čo som si však povedal a predsavzal bolo, že na to, aby som tú školu dokončil predpoklady mám (či už sú zdedené po rodičoch, nadobudnuté, alebo získané darom od Pána), stačí sa mi učiť a snažiť sa v niektorých oblastiach viac zabrať a ostatné už nechať na Boha. Podvádzaním by som mohol jedine dosiahnuť to, že budem mať trochu lepšie známky, alebo, že by som sa nemusel vôbec učiť. Na čo by to však bolo dobré, veď v živote sa myslím nik nebude pozerať na moje známky z jednotlivých skúšok, a tým, že by som sa neučil by som skôr sám seba ochudobňoval o mnohé poznatky z ktorých istú časť (aj keď určite nie všetky) budem v živote v istom okamihu potrebovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednu z veľkých negatív školy ktorú som pred časom dokončil je práve to podvádzanie. Problémom je aj to, že všetci o tom vedia (študenti, vyučujúci), ale nik s tým nič nerobí. Samotná škola dáva možnosť naučiť sa mnoho zaujímavých a dôležitých vecí, problémom však ostáva, že takmer do ničoho Ťa nenúti, čo mi síce v niektorých okamihoch vyhovovalo, ale niekedy mi to uberalo z hrdosti na svoju alma mater ako aj titul na nej získaný.

Jedna z vecí čo ma zarazila a to bolo ešte len na konci prvého ročníka, bolo keď mi istý pán docent s veľkou nevôľou zapisoval do indexu Ačko, pričom semester predtým som mal z toho predmetu D, a on nevedel pochopiť, ako sa môže študent tak zlepšiť a tak skonštatoval, že som musel podvádzať. Mne to vtedy prišlo dosť ľúto, a chcel som mu aj niečo napísať, ale nakoniec som to nechal tak. Dôvod prečo som sa vtedy tak zlepšil bolo to, že v prvom semestri to bola len samá teória a poučky, zatiaľ čo v druhom to už boli príklady a praktické využitie čo ma bavilo oveľa viac. Čo mi však príde poburujúce, je to, že ako môže vyučujúci také niečo skonštatovať, veď jeho povinnosťou je dohliadať na to, aby sa nepodvádzalo, a ak to nedokáže tak potom je to aj jeho zlyhanie. Ako potom môže zo svojho zlyhania obviňovať študentov, v mojom prípade navyše neprávom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záverom by som sa vrátil k úvodnej pasáži, a skonštatoval by som, že ak nejakú školu „musím“ dokončiť a som veriaci, tak verím, že mi Boh dá možnosť a všetky potrebné prostriedky aby som tú školu absolvoval, a ak to nejde bez podvádzania tak možno má Boh pre mňa pripravenú inú cestu životom. Uznávam, že nie všetci budú s týmto mojim konštatovaním súhlasiť, a ja len dodám, že tú otázku na ktorú týmto článkom odpovedám vyslovil jeden z návštevníkov kresťanského festivalu, a tak predpokladám bol kresťanom, a tak je táto odpoveď určená azda najmä jemu, ale aj podobne zmýšľajúcim mladým kresťanom.

Ešte dodám jednu maličkosť, a to, že uznávam aj výhrady voči nášmu školstvu, na ktoré som sám pred dlhším časom poukazoval, a azda z nich z časti vyplýva aj tá tendencia k podvádzaniu, aj keď si osobne myslím, že tým podvádzaním podvádzame hlavne sami seba, a je to najmä na nás a na našom osobnom presvedčení, ktorú cestu si zvolíme a aké si za ňu potom ponesieme následky.

Viktor Štrba

Viktor Štrba

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý muž, ktorý sa snaží žiť podľa istých pravidiel, a stavať sa k životu zodpovedne. V živote som už všeličo zažil na druhej strane ma ešte čaká dlhá cesta učenia sa pokory a lásky. Zoznam autorových rubrík:  Zo života ľudíŠkolaPoéziaPríbehy zo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu