reklama

„Ja by som to nedokázal“

Nedávno som čítal jeden zaujímavý článok, v ktorom jedna sympatická žena písala o tom, ako pracuje v domove dôchodcov, a ako sa cíti byť na tom správnom mieste. V reakciách pod článkom som našiel mnoho povzbudzujúcich reakcií, čo ma naplnilo nadšením a zároveň vo mne vzbudilo zopár otázok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Bolo pre mňa povzbudzujúce čítať, ako ľudia obdivujú a slovne podporujú činnosť, ktorou niekto pomáha iným ľuďom, ktorí už sami nie sú schopní sa o seba postarať a nemá sa o nich kto starať. V duchu som sa zamyslel, že keď tú prácu tak obdivujú, prečo sa jej taktiež nevenujú, veď pokiaľ by sa sociálnej práci, pre slabších, starých, hendikepovaných, či inak chorých, venovala len štvrtina tých čo sa pozitívne vyjadrila k danému článku, tak by bol podľa mňa náš svet o hodne krajší.

Sám sa venujem, aj keď len vo voľnom čase práci v sociálnej oblasti, a tak pri tom uvažovaní o tom, aký by bol svet krajší, mi napadlo, ako mnohí ľudia reagujú na to, keď im hovorím o svojej činnosti pre bezdomovcov, deti na onkológii, liečených závislých. Mnoho ľudí mi totiž povedalo: "Je to úžasné čo všetko robíš, ale ja by som to nedokázal!" Podobnú odpoveď by som asi dostal aj keby som oslovil ľudí, čo pozitívne reagovali na daný článok. „Ja by som to nedokázal" -to je jedinečný výrok, za ktorý mnohí ľudia skrývajú nedostatok odvahy, odhodlania, či len skrátka lenivosť

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcel by som sa všetkých čo takto reagujú spýtať: „A skúsili ste to niekedy, keď už viete, že by ste to nedokázali?"

Prečo väčšina ľudí aspoň slovne vyjadruje podporu a obdiv sociálnej práci, ktorú v realite spoločnosť nedostatočne ohodnocuje, a preto sa jej venujú len ľudia pre ktorých je to ako poslanie, alebo ktorých jedinečné a neľahké životné cesty primäli k rozhodnutiu, že chcú svoju „kariéru" viesť týmto smerom.

Pre niektorých jednotlivcov je zas často jednoduchšie skrývať vlastnú neschopnosť a nedostatočné odhodlanie, za spoločenstvo, za ľud ako celok, hovoria azda: „veď ja nič nezmôžem proti všetkým". Ja osobne si tiež nemyslím, že pretvorím celý svet, ale to mi nebráni zdvihnúť sa a priložiť ruku k dielu, a verím, že sa mi podarí inšpirovať pár ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby mi pred 6timi rokmi niekto povedal, že budem chodiť k deťom na detskú onkológiu, do resocializačného centra pre alkoholikov a narkomanov, či do útulku pre bezdomovcov, asi by som sa na neho neveriacky pár minút díval, a možno by som si bol o ňom pomyslel, že asi nie je úplne normálny. Napriek tomu sa týmto činnostiam venujem, a verím, že sa im ešte budem venovať aj naďalej. A osobne si nemyslím, že by som pre túto prácu mal nejaké jedinečné schopnosti, ktoré nemá väčšina Slovákov, skrátka ma len pár ľudí inšpirovalo a mám trochu odvahy, odhodlanie a otvorené srdce.

Napriek tomu všetkému sám nemám odvahu a odhodlanie na všetko, a obdivujem ľudí, ktorí sú schopní opustiť svoju vlasť a stať sa misionármi v Afrike, Ázii, či iných kontinentoch. Keby ma však niekto vyzval na podobnú činnosť, mojou reakciou by určite nebolo suché skonštatovanie: „Ja by som to nedokázal". Aj keď som si nie istý tým, že by som to dokázal, verím však, že keby ma k tomu Boh povolal, tak by ma pre tú činnosť aj vystrojil. Ja však cítim, že chcem byť neďaleko svojej rodiny, priateľov, a lásku a nádej rozdávať tu na Slovensku.

Viktor Štrba

Viktor Štrba

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý muž, ktorý sa snaží žiť podľa istých pravidiel, a stavať sa k životu zodpovedne. V živote som už všeličo zažil na druhej strane ma ešte čaká dlhá cesta učenia sa pokory a lásky. Zoznam autorových rubrík:  Zo života ľudíŠkolaPoéziaPríbehy zo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu