reklama

Predmanželský sex

Téma sexu sa na internete vyskytuje relatívne bežne, a dokonca sa jej, aj keď myslím veľmi povrchne venujú aj rôzne časopisy, z ktorých väčšinu by som však nepovažoval za príliš hodnotné čítanie. Keď už dôjde na lámanie chleba a teda trochu vážnejšiu a rozumnejšiu debatu na túto tému, zrazu je to celkom iné. K podobným témam sa nedostávame každodenne a sex, či pohlavný styk tiež nepatrí k témam, ktoré by sme rozoberali s hocikým. Mne sa však v poslednej dobe podarilo trochu sa na túto tému porozprávať s niekoľkými ľuďmi, aj keď uznávam, že márne v rámci nich budete hľadať široké názorové spektrum. Významná je aj rozdielnosť poňatia tejto témy z strany žien a mužov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (231)

Keď sa pri pive chlapi začnú baviť o sexe (odpustite toto trochu povrchné a hanebné pomenovanie, ale pre zjednodušenie a zostručnenie budem používať toto slovo na označenie toho, čo by sa dalo nazvať aj milovaním, či pohlavným stykom), tak zväčša hovoria o tom, že s koľkými ženami už mali sex, či prípadne ako často ho praktizujú. V horšom prípade dokonca v rámci svojich siláckych rečí sú schopný povedať: „Už mi chýba mať sex len s aziatkou, aby som už mal trofeje žien každej farby pleti.“ Ako som spomínal postoj žien je niečo úplne iné, a skôr hovoria o kvalite a nie kvantite, alebo sa vyjadrujú o tom, ako im chlap zlomil srdce potom ako sa mu oni oddali. Paradoxné je vyjadrenie, že ženy chcú byť posledné a muži chcú byť prví. Tuším poznám len jeden prípad, kedy je možné dosiahnutie uspokojenia oboch týchto túžob. Je to počkanie s milovaním až do svadby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som sa s jednou kamoškou rozprával na tému sexu či milovania, tak mi vehementne tvrdila, že to skrátka k vzťahu patrí, a síce je proti tomu mať sex po pár dňoch/týždňoch, ale po dlhšej dobe, keď už sa poznajú a sú si blízky, tak v tom nevidí problém. Otázka znie, kedy je tá dostatočná doba, nie je ona práve v momente, keď sa tí dvaja už natoľko majú radi, že sa chcú zobrať. Pri rozprávaní s niektorými známymi ma zaujalo to, že hovoria, že vzťah sa postupne vyvíja a postupuje na ďalšie stupne. Práve toto vidím ako jeden z dôvodov prečo s milovaním počkať, skrátka si myslím, že keď partneri prejdú cez všetky vývojové stupne vzťahu za pár týždňov, tak je isté riziko, že sa budú v vzťahu nudiť, a nebude ich napĺňať. Pri prechádzaní na vyšší stupeň vzťahu treba dať obom čas, a myslím, že nie je dobré nič uponáhľať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedným z argumentov prečo mať sex pred svadbou, je podľa niektorých skutočnosť, že treba zistiť, či si budú partneri v posteli vyhovovať. Na to jeden môj známy odpovedal vyjadrením: „Poznáte už nejaký pár, ktorý by sa rozišiel kvôli tomu, že im to neklapalo v posteli“, a hneď ešte dodal: „Môžem vám zaručiť, že pokiaľ vám to bude klapať v iných oblastiach, tak vám to pôjde aj v posteli“. Myslím si, že jeden z faktorov, ktorý spôsobuje, že ľudia v tejto oblasti zlyhávajú je aj vplyv spoločnosti, ktorá nás týmto smerom „vychováva“. Najväčší macho je ten, ktorý spal s najviac ženami, vypil najviac pív a podobne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsme sa teraz pozrieť na nevýhody, či problémy spojené s predmanželským sexom. Prvá vec čo ma hneď napadá, a už niekoľko krát som to vyslovil: „Nechcem žene/dievčaťu spôsobovať také stresy, aké zažívala moja sestra, keď si nebola istá, či nie je tehotná“. Skrátka príchod dieťaťa na svet by podľa mňa mal vychádzať z plánovanej vôle oboch rodičov, a nie z potreby muža (niekedy aj ženy) uspokojiť si svoju základnú sexuálnu potrebu. Možno poviete, že existujú rôzne typy ochrany, ale podľa skúseností niektorých ľudí z okolia viem, že nič nie je na 100%. Ďalšiu úžasnú vec vyslovil jeden môj dobrý známy, ktorý povedal: „Nechcel by si svojej žene dať niečo čo nemala/nemá žiadna iná žena na svete - možnosť milovať sa s tebou“. Osobne si myslím, že by som svoju ženu rád obdaril aj týmto darom, a týchto pár slov ma skutočne oslovilo a inšpirovalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver ešte snáď zhodnotím, že ma prekvapuje to, aké množstvo ľudí o tom, že počká až do svadby, hovorí a sníva, ale len mizivé percento má natoľko pevnú vôľu, aby sa im to reálne podarilo, a neviem prečo je tomu tak. Poznám veľa predovšetkým žien, ktoré ešte ako mladšie, keď dospievali, mali predstavu o tom, že počkajú do svadby, ale nakoniec sa akosi podvolili tlaku zo strany svojich partnerov a vzdali sa svojho „daru pre budúceho manžela“. Možno vám budem pripadať ako staromódny, a paradoxne som osobne pred 6timi rokmi neplánoval počkať s milovaním do svadby, ale momentálne ten cieľ mám, a verím, že nájdem aj podobne zmýšľajúcu partnerku.

Viktor Štrba

Viktor Štrba

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý muž, ktorý sa snaží žiť podľa istých pravidiel, a stavať sa k životu zodpovedne. V živote som už všeličo zažil na druhej strane ma ešte čaká dlhá cesta učenia sa pokory a lásky. Zoznam autorových rubrík:  Zo života ľudíŠkolaPoéziaPríbehy zo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu